Det fungerer ikke med maden og flaskerne

21. december 2016

Alder:
6 mdr.

Det fungerer ikke med maden og flaskerne

Kære Helen

Tak for alle dine svar. Og ja jeg har nu endnu et angående mad.

Jeg synes simpelthen ikke vi kan få det til at fungere herhjemme med maden og flaskerne.

Min datter vil faktisk helst kun have grød. Alt andet jeg tilbyder vil hun nærmest ikke åbne munden for. Har prøvet alt. Hvis jeg tilbyder hende øllebrød, mad på glas eller alverdens grøntsagsmos så vil hun hvis jeg er meget heldig have 1-2 skefulde og så lukker hun i og bliver utilfreds. Hvis jeg så lavet grød, så vil hun gerne have det.

Jeg forsøger med tre måltider nu. Morgen, middag og aften. Morgenmåltidet går rigtig godt, da det er havregrød og hun kunne fortsætte med at spise men giver højst 1,5 dl for at der er plads til ...

Annonce

... mælk. Derefter fungerer ingen skemåltider og synes fsktisk at jeg bliver helt stresset af det, da jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe det an. Hvis jeg bare gav grød så tror jeg egentlig det ville fungere helt fint men hun skal jo have grøntsager og kød også.

Har forsøgt med skorper, sppelsinbåde, kartoffelbåde mm. og hun er lige startet på at tage noget af det op til munden. Igår forsøgte jeg med en pizzasskorpe og hun var helt vild med den.

Der burde jo komme flere mellemmåltider på nu men synes ikke jeg kan få plads til det jo måske hvis hun kun spiser 1-2 skefulde.

Har virkelig brug for hjælp til at få det her med maden til at fungere, så det bliver en god oplevelse for os alle.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder