Brev:
Det fungerer ikke med maden og flaskerne
21. december 2016
Alder:
6 mdr.
Det fungerer ikke med maden og flaskerne
Kære Helen
Tak for alle dine svar. Og ja jeg har nu endnu et angående mad.
Jeg synes simpelthen ikke vi kan få det til at fungere herhjemme med maden og flaskerne.
Min datter vil faktisk helst kun have grød. Alt andet jeg tilbyder vil hun nærmest ikke åbne munden for. Har prøvet alt. Hvis jeg tilbyder hende øllebrød, mad på glas eller alverdens grøntsagsmos så vil hun hvis jeg er meget heldig have 1-2 skefulde og så lukker hun i og bliver utilfreds. Hvis jeg så lavet grød, så vil hun gerne have det.
Jeg forsøger med tre måltider nu. Morgen, middag og aften. Morgenmåltidet går rigtig godt, da det er havregrød og hun kunne fortsætte med at spise men giver højst 1,5 dl for at der er plads til mælk. Derefter fungerer ingen skemåltider og synes fsktisk at jeg bliver helt stresset af det, da jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe det an. Hvis jeg bare gav grød så tror jeg egentlig det ville fungere helt fint men hun skal jo have grøntsager og kød også.
Har forsøgt med skorper, sppelsinbåde, kartoffelbåde mm. og hun er lige startet på at tage noget af det op til munden. Igår forsøgte jeg med en pizzasskorpe og hun var helt vild med den.
Der burde jo komme flere mellemmåltider på nu men synes ikke jeg kan få plads til det jo måske hvis hun kun spiser 1-2 skefulde.
Har virkelig brug for hjælp til at få det her med maden til at fungere, så det bliver en god oplevelse for os alle.
Hilsen